De impact van empathie voor organisaties

Integrated Clarity

Integrated Clarity® is ontwikkeld door organisatiestrateeg Marie Miyashiro. Het is een integraal traject van visie-missie-ontwikkeling (de ‘wij’) en van competentie-ontwikkeling op het intra- en interpersoonlijke vlak (de ‘ik’ en ‘jij’). Uitgangspunt is dat - behalve mensen - ook teams/ organisaties behoeften hebben. Zo zijn er zes universele organisatiebehoeften die bij teams/ organisaties een rol spelen: wie zijn we (Identiteit), waarom zijn we er (Levenverrijkend doel), waarheen willen we, per wanneer (Richting), welke structuur hebben we nodig (Structuur), welke hulpmiddelen (Energie) en wat communiceren we (Expressie).



Persoonlijk, team en zakelijk succes

Een Integrated Clarity®-traject creëert helderheid en draagvlak binnen teams/ organisaties over de 'wij' en ontwikkelt vaardigheden voor verbinding en synergie, via Verbindende Communicatie, op het vlak van 'ik' en 'jij'. En dat is de sleutel voor persoonlijk, team en zakelijk succes. Zo stijgt de productiviteit, de klant- en medewerkerswaarde, het innovatievermogen, de effectiviteit en de ' harde' resultaten (qua output, omzet/ winst).



Over Marie Miyashiro

Marie Miyashiro werkt ruim 28 jaar als organisatie- en communicatieconsultant voor Fortune 500 bedrijven, non profits, universiteiten en overheden in de USA en Azië. Zij is oprichter en directeur van Elucity Network Inc. In 2011 verscheen haar boek ‘The empathy factor – Your competitive advantage for personal, team and business success’. Sinds juni 2012 is dit boek ook in het Nederlands verkrijgbaar: De Empathiefactor – de sleutel voor persoonlijk, team- en zakelijk succes.

Copyright © 2014 Empathiefactor